یونولیت یونولیت .

یونولیت

رپورتاژ آگهی چیست

خرید رپورتاژ آگهی

خرید رپرتاژ آگهی یکی از روش های بهبود رتبه سئو در دنیای وب سایت ها است، دستور کار به این صورت است که وب سایت شما نیاز به لینک هایی از سایت های ارزشمند، معتبر و قدیمی خواهد داشت.

یعنی متن های قابل کلیکی که وقتی کاربر روی آن ها کلیک می کند وارد صفحه اصلی وب سایت شما و یا لینکی از آن خواهد شد، ضمن این که اگر فکر می کنید این روش به سئوی شما آسیب میزند و نوعی تقلب است باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

در این موارد وقتی نویسنده ی وب سایت متن و پستی را منتشر می کند به معرفی تمام خدمات وب سایت شما خواهد پرداخت و بر اساس این روش لینک هایی به وب سایت شما خواهد داد.
روشی که توضیح داده شد باعث می شود که بک لینک هایی غیرمستقیم و البته قدرتمند به وب سایت شما ایجاد شود و قطعا می تواند سئوی سایت شما را در مدت زمان نسبتا کوتاهی دگرگون کند.

  

نکاتی درباره خرید تبلیغات رپورتاژ

اولین موردی که در مورد خرید رپورتاژ اهمیت دارد، وب سایت مورد نظر می باشد.

بهتر است اگر می خواهید برای اولین بار خرید رپورتاژ را تجربه کنید از سرویس های آنلاین که در قبال سئو به شما خدمات می دهند این کار را انجام دهید.

آن ها متنی را برای شما آماده کرده و سپس بر روی وب سایت های مختلف منتشر می کنند. گاه نیز بهتر است سایت های برتر و رتبه ی بالا رقمی الکسا و پایین تر را برای خرید بک لینک انتخاب کنید.

هر چه رتبه بندی و سن سایت بهتر و بالاتر باشد قطعا تاثیرات بیشتری مشاهده خواهید کرد.

تهیه متن مناسب رپورتاژ شما

هر چه از متن رپورتاژ اختصاصی و بهتری استفاده کنید هم مخاطبان بیشتری را جذب می کنید و هم وب سایت شما بهتر به دیگران معرفی می شود، می دانیم که گوگل نیز دشمن محتوای تکراری است و تا حدی که می توانید متن رپورتاژ خود را به صورت ناب انتخاب کنید و سعی کنید از ابتدا خودتان بنویسید و یا از شرکت های سئو بخواهید رپورتاژی مناسب و هماهنگ با سئو برای شما ایجاد کنند.

امروزه نیز بعد دیگری از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم به گونه ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است.

  

چه تعداد رپورتاژ نیاز داریم؟

بهتر است تعداد رپورتاژ های وب سایت خود را به صورت مرحله ای افزایش دهید، از تعداد کم شروع کنید و بعد از مدتی آن را بیش از پیش کنید، ضمن این که وب سایت ها بهتر است ارتباط موضوعی مناسبی با سایت شما داشته باشند و یا در دسته بندی مربوط به وب سایت شما مطلب رپورتاژ را منتشر کنند.

رپرتاژ آگهی در اصل مقاله ای است که شما در رسانه‌های مختلف آن را منتشر می‌کنید. به‌طور حتم در یک مقاله فرصت و مجال بسیاری برای داستان گویی، معرفی برند، ایجاد نیاز در مخاطب و... دارید. بهتر است آن را به صورت حرفه ای بنویسید.

منبع:شیک رنک


برچسب: رپورتاژ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردین ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۲:۴۱ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

بررسی عملکرد سایت خدمات یاب (خدمات دورکاری)

آزادکاری خدمات یاب

اگر حرفه خاصی دارید یا به دنبال فردی هستید که حرفه مشخصی را داشته باشد، سایت خدمات یاب (khadamatyab.com) بستری را فراهم کرده تا خیلی سریع به هدف خودتون دست پیدا کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی سایت خدمات یاب بپردازیم، با ما همراه باشید…

مقدمه‌ای در رابطه با سایت خدمات یاب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دنبال فردی متخصص برای انجام یک کار خاص باشید و ندانید که چطور باید آن فرد متخصص را بیابید؟ یا شاید شما خودتان در زمینه خاصی متخصص هستید و تمایل دارید تا قابلیت های خود یا همان سرویسی که می‌توانید ارائه دهید را به دیگران معرفی کنید! انجام هر دو کار مذکور به ساده ترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان ممکن توسط سایت خدمات یاب امکانپذیر است.

سایت خدمات یاب در دسته بندی های مختلفی همچون تبلیغات و بازاریابی، نویسندگی و ترجمه  ، گرافیک و دیزاین ، وب و  برنامه نویسی ، ساخت انیمیشن ، ادیت عکس و ویدئو و بسیاری دیگر از زمینه های دیگر مجموعه عظیمی از متخصصین را به شما معرفی می‌کند. بدین صورت اگر به فردی با توانایی یا تخصص خاص نیاز داشته باشید، از طریق سایت خدمات یاب می‌توانید او را بیابید. همچنین خودتان هم می‌توانید به عنوان یک متخصص در زمینه های مختلف از طریق سایت خدمات یاب آماده سرویس دهی به دیگران شوید. خدمات یاب در واقع بستر آنلاینی است که ارتباط مستقیم و سریعی را مابین سرویس دهنده و سرویس گیرنده برقرار می‌کند و از همه مهمتر آن دو را با یکدیگر آشنا خواهد کرد. بنابراین خیلی از افرادی که سرویس یا خدمات خاصی دارند، با استفاده از سایت خدمات یاب می‌توانند از مهارت های خود کسب درآمد کنند.

چگونه از سایت خدمات یاب استفاده کنیم؟

شما به دو طریق می‌توانید از خدمات سایت استفاده کنید: در روش اول نقش کارفرما را ایفاء می‌کنید. در این روش شما فردی هستید که به دنبال یک متخصص در زمینه خاص می‌گردید. برای مثال تصور کنید دنبال فردی هستید که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب و البته قیمت مناسب متنی را برایتان ترجمه کند. در این شرایط کافیست که به دنبال متخصصی باشید که سرویس ترجمه در سایت خدمات یاب ارائه می‌کنند. اما در روش دوم شما نقش سرویس دهنده را ایفاء می‌کنید. برای مثال تصور کنید شما توانایی خوبی در نویسندگی و ترجمه  یا ادیت عکس و طراحی لوگو آنلاین یا هر زمینه دیگری دارید. در این شرایط کافیست که تخصص خود را در سایت خدمات یاب معرفی کنید. بدین صورت سایر کاربران قادر به مشاهده آن می‌شوند و در صورت تمایل و نیاز می‌توانند از طریق همین سایت شما را به عنوان فریلنسر(دورکار) خود انتخاب و پروژه‌ای را به شما واگذار کنند.

چگونه به عنوان فریلنسر (متخصص) در سایت خدمات یاب کار کنیم؟

اما اگر تخصص خاصی دارید یا سرویس و خدمات منحصر به فردی را ارائه می‌کنید، می‌توانید از طریق سایت خدمات یاب آن سرویس و خدمات را در معرض دید سایر افراد قرار دهید و بدین صورت سفارش دریافت و کسب درآمد از دورکاری کنید. برای انجام این کار باید مهارت هایتان را معرفی کنید و برای هر یک از این مهارت هایی که در آن ها تخصص دارید کاره (گزینه ارسال کاره جدید) ایجاد کنید. کاره در واقع یک کارت است که مشخصات سرویس یا خدمات شما را ارائه می‌کند و کارفرماها آن را مشاهده خواهند کرد و از طریق آن می‌توانند ثبت سفارش را انجام دهند. بعد از ثبت مهارت های خودتان و ایجاد کاره باید نمونه کارهایی را ارسال کنید تا تایید شود که شما توانایی انجام آن کار تخصصی را دارید. بدین صورت ثبت کاره به پایان رسیده و سایر کاربران می‌توانند تخصص های شما را ببینند و در صورت نیاز برای تخصص هایتان سفارش ثبت کنند. شما باید سعی کنید بعد از ثبت سفارش دقیقا آن را در زمان از پیش تعیین شده برای کارفرما ارسال کنید. پس اگر یک متخصص هستید و سرویس خاصی را ارائه می‌کنید، سایت خدمات یاب به بهترین شکل ممکن نقش یک دریچه تبلیغاتی را برایتان ایفاء خواهد کرد و مشتریان را به شما متصل می‌کند.

خدمات یاب تا چه اندازه قابل اعتماد است؟

سایت خدمات یاب تمام جوانب امر را در نظر گرفته و کاملا قابل اعتماد است. این سایت از یک مرکز حل اختلاف بهره می‌برد که مشکلات احتمالی کارفرما و متخصص در آن مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بنابراین اگر مشکلی کارفرما و متخصص ایجاد شود  به راحتی قابل حل خواهد بود. همچنین سایت خدمات یاب ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم انجام صحیح کار را ارائه می‌کند. این موضوع بدان معناست که اگر متخصصی کار شما را به خوبی انجام نداد، می‌توانید کل هزینه گروگذاری شده را پس بگیرید. تسویه حساب هم بعد از تکمیل پروژه های سفارش داده شده در سایت و تایید آن از سوی هر دو سمت (کارفرما و متخصص) انجام می‌شود. البته کارفرما باید بعد از ثبت سفارش، هزینه آن را در سایت گروگذاری کند. این مبلغ نزد سایت باقی می‌ماند و بعد از اتمام پروژه و رضایت هر دو طرف به حساب متخصص (فریلنسر) واریز می‌شود. پس مشکلی هم از نظر پرداخت در خدمات یاب وجود ندارد و از این نظر هم سایت مذکور کاملا قابل اعتماد است. علاوه بر این مسائل، خدمات یاب از پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بهره می‌برد، یعنی شما در هر ساعت از شبانه روز و هر ۷ روز هفته می‌توانید با واحد پشتیبانی سایت تماس حاصل کنید و در مورد هر مسئله از آن ها راهنمایی بخواهید. صمیمانه از توجه شما برای مطالعه این متن تشکر میکنیم…

خدمات یاب

منبع : خدمات یاب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردین ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۰:۱۴ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

بهداشت و ایمنی و یادداشت های فنی

بهداشت و ایمنی و یادداشت های فنی
اگر لازم است از حلال ها برای تهیه چسب استفاده کنید، به یاد داشته باشید که بعضی از دانش آموزان ممکن است تلاش کنند تا آنها را برای خرناس خود بگیرند!

راهنمایی های بهداشت و ایمنی استاندارد ما را بخوانید

مدل سازی برخی از زمان ها قبل از درس با اتصال به حوزه ها با یک چسب مناسب (مثلا Copydex یا یک چسب PVA). اگر چسب های معمولی کار نمی کنند، برخی از پلی استایرن های ورق فوم (یا یکی از کره ها) را در پروپانون یا بهتر از آن در آمیل استات حل می کنند. چسب باید در قوام بسیار ضخیم باشد. آن را با یک تکه چوب به کره ها در نقاط تماس قرار دهید. سپس آنها را به طور قاطع با هم فشار دهید. چسب برای سخت شدن 24 ساعت طول می کشد.

یونولیت

شما ممکن است ترجیح می دهید از چوب کوکتل یا پیچ دو پیچ استفاده کنید، اما چسباندن آسان تر است.
 
1 شبکه ساده مکعبی
چهار لایه را بسازید و آنها را یکی یکی در بالای دیگر قرار دهید. لایه ها را می توان به طور دائم با هم ثابت کرد، جداگانه باقی می ماند و یا با پنبه گره خورده است.

توپ های پلی استایرن مدل سازی ساختار بلوری لایه بندی شده

2 مکعب محوری بدن
a این می تواند به عنوان نشان داده شده ساخته شود. لایه دوم نه کره را در بالای لایه اول شانزده قرار دهید، همانطور که نشان داده شده است. یک لایه از شانزده (که قبلا با هم همخوانی دارد) قرار دهید، شبیه به اولین، در بالای این لایه قرار دهید. سپس روند را تکرار کنید.

توپ های پلی استایرن ساختار بلوری مدل سازی

b همچنین یک اهرام بسازید. شروع با چهار کره 4 کروم پایه، سپس 9 در لایه دوم، 4 در سوم، و 1 در آخرین.
 
c یا تعداد زیادی از 4 × 4 لایه را ایجاد کنید و هر دو مکعب ساده و مکانیک محور را با تنظیم لایه ها مناسب نشان دهید.
 
3 شبکه مشبک بسته بندی شده شش ضلعی

همانطور که نشان داده شد، یک ساختار تک لایه بسته بندی شده ایجاد کنید، با هر حوزه دیگر، شش نفر دیگر را لمس کنید. لایه دوم را، به همان شکل ساخته شده، در بالای صفحه قرار دهید. کمی آن را بیافزایید تا کرههای لایه دوم در اولین رگهها قرار بگیرند. سپس لایه های اضافی می تواند در بالای آن قرار گیرد.


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۶:۰۲ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

سینی نشا

سینی
نشا سینی
نشاء
سینی نشاء یکی از تولید ها کمپانی پلاستوفوم غرب می باشد که توانسته کمکی به سهل وآسان خیس شدن رشد نشاء نماید این شرکت با ایجاد محصولات متنوع از جمله سینی نشاء توانسته بخش اعظمی از نیاز های داخلی را برطرف نماید .در گذشته برای رشد نشاء از گلدانهای سفالی یا پلاستیکی استعمال می شد ولی امروزه با وجود گونه های سینی نشاء با ابعاد و تعداد حفره های متعدد ، فعالیت رشد نشاء آسانتر از قبل گردیده میباشد .
معمولا سینی نشاء دارنده حفره های مخروطی شکل و یا به صورت هرمهای بر عکس می باشد که در انتها، باریک می‌شود .
سینی نشاء در سایزها و تعداد حفره های مختلفی در بازار جانور می باشد که سینی نشاء با حفره های کوچک هزینه ایجاد و البته مقدار نشاء را کاهش میدهد . همچنین در سینی نشاء با حفره های کوچک ، گیاه خیلی زود به سطح وصال و چهار برگی می رسد که به علت این زودرسی ، کیفیت نشاء کاهش می یابد .
از آنجا که سینی نشاء قابلیت و امکان به کارگیری دوباره را داراست لذا یک عدد از توصیه های مهم در به کار گیری از سینی نشاء ، تمیز کردن و شستشوی سینی نشاء به خواسته حفظ و عدم تکثیر بیماری ها و آفات می باشد .
پس از شستشوی سینی نشاء می بایست از محلولهای بهداشتی اختصاصی ضد عفونی کردن و همینطور بخار آب استعمال کرد .پس از شستشو و ضد عفونی سینی نشاء هم ، هوادهی به طور بدون نقص الزامی هست .
استفاده از پلاستیک یکبار مصرف در حفره های سینی نشاء ، علاوه بر سهولت خروج نشاء از حفره های سینی نشاء ، سبب ساز ارتفاع قدمت بیشتر سینی نشاء هم می گردد .
انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، مال و . . .از کارداران تعیین کننده در گزینش و خرید سینی نشاء می باشد .

یونولیت
خاصیت
بیولوژیکی و شیمیایی یونولیت یونولیت
بسته بندی ، یونولیت خواص
بیولوژیکی: به دلیل این‌که پلی استایرنیونولیت بسته بندی فاقد ارزش غذایی میباشد ، قارچ ها و باکتری ها به هیچ عنوان روی آن رشد نمی کنند . همچنین حشراتی از جمله مورچه ها و موریانه ها تمایلی به EPS ندارند . این ماده آلرژی زا نبوده و در ارتفاع سالیانی که از ساخت آن می گذرد سمی نبودن آن اثبات شده می‌باشد به طوری که در صنایع غذایی از آن به کار گیری می شد .
خواص
شیمیایی: پلی استایرن یونولیت بسته بندی در برابر محفظه های اسیدی و محلول های آبی رنگ ، محیط های قلیایی ومحیط های محلول های نمکی مقاوم می باشند ولی در برابر اسید های اکسید کننده قادر نظیر اسید نیتریک ، پرکلریک و . . . تخریب می شود .همینطور با کلر و برم واکنش می دهد .نور خورشید به مرور دوران ساختار سلولی پلی استایرن را تخریب می کند . به عامل ساختار ویژه ، EPS ، توسط حلال های کلردار، هیدروکربن های آروماتیک ، استرها و کتون ها به خیر حل می شود و به عامل عدم تاثیر در تماس با فلزات تولید خورندگی نمی نماید .


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۱۷:۲۰ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) هست که به سه مدل معمولی، مقاوم و انبساطی وجود داراست .

ساختار
پلی استایرن:
از نظر شیمیایی، پلی استیرین یک هیدروکربن طویل زنجیر هست که در آن مرکزها متغیر کربنی به گروه‌های فنیل (نامی که به بنزن حلقه‌ای داده می‌شود) متصلند . فرمول شیمیایی پلی استایرن (n(C8H۸ می‌باشد؛ این ماده دربردارنده موله‌های عنصرها شیمایی کربنی و هیدروژن است .

ویژگی‌های ماده توسط جذب کوتاه بازه زمانی وان در والسی دربین زنجیرهای پلیمری گزینش میگردد . از آنجایی که مولکول‌ها هیدروکربن‌های بلند-زنجیری می‌باشند که از هزاران اتم تشکیل می‌شوند، نیروی کششی کلی در میان مولکول‌ها گرانقدر هست . هنگام حرارت دادن (یا به سرعت بدشکل شدن به علت مخلوط با ویژگی‌های ویسکوالاستیک viscoelastic و عایق حرارتی) زنجیره‌ها سازگاری بیشتری بدست آورده و از کنار یکدیگر سر می خورند . این سستی در میان مولکولی (در پیش‌روی توان بالای بین مولکولی به علت استقامت هیدروکربنی) وضعیت انعطاف پذیری و کشسانی به این ماده می‌دهد . امکان سیستم برای بدشکل شدن آن در دمای فراتر از دمای تبدیل شیشه‌ای اش، به پلی استرین (و بطورکلی پلیمرهای نرمش پذیر در مقابل حرارت) این امکان را می دهد تا هنگام حرارت دادن به راحتی نرم گردیده و به شکل‌های مختلف درآید .

یونولیت

تاریخچه:

اولین بار پلی استایرن بوسیله ادوارد سایمون در سال ۱۸۳۹ کشف شد که خودش نمی‌دانست چه مادهٔ با ارزشی کشف کرده . تهیه تجاری منومر استایرن و پلیمریزاسیون آن به سال ۱۹۳۴ بر می‌گردد که کمپانی "داو" توانست استایرن را از فراورده‌های نفتی سنتز نماید و آن‌گاه آن را پلیمریزه نماید . در به عبارتی بازه زمانی مشابه این روند پروسه تکمیلی خود را در آلمان غربی می طی کرد . تجربیات به دست آمده از این محصول در دوران نبرد جهانی دوم موجب گردید تا در سال‌های سپس از جنگ، پلی استایرن نه تنها به تیتر یک عایق الکتریسیته گران بها شناخته نشود، بلکه به عنوان یک پلاستیک گرمانرم، ارزان و با خاصیت عالی معرفی شود .

با طی گذر مقطع و با انتشار تئوری‌های متعدد (از جمله تئوری هرمان اشتاودینگر در سال ۱۹۲۲ در زمینه پلیمر)، در غایت شرکت BASF در ابتدای سال ۱۹۵۰ یک روند دو مرحله‌ای برای تولید فوم پلی استایرن را توسعه داد . در این مراحل مرحله اول شامل تنظیم دانه‌های دربردارنده توزیع یکنواخت برهان پف زا توسط منش پلیمریزاسیون سوسپانسیونی مونومر استایرن بوده که در تراز دوم این ماده در باطن یک قالب مراحل میشود . سهولت ساخت کالا به هر صورت و میزان از مزایای این منش بوده که باعث گسترش آن شد . این ماده اولین توشه در سال ۱۹۵۰ ساخت شوید .

پلی
استایرن معمولی:
پلی استایرینی با نام اختصاری GPPS که جهت مصارف همگانی مسئله استعمال قرار می‌گیرد، معمولاً باید دارای خواص نظیر مقاومت خوب در برابر حرارت، توان ضربه پذیری مطلوب و سیالیت نیکی در هنگام روند باشد . این پلی استایرنها خاصیت دی الکتریکی و استحکام بالایی دارند به همین برهان در مصارف الکتریکی کاربرد بالایی دارا هستند . اسم تجاری این فرآورده در بازار کشور ایران کریستال می‌باشد .

مورد ها
مصرف: برای
ساخت ظروف یک بارمصرف، وسایل الکترونیکی، بدنه ساعت، تلویزیون، رادیو، اثاثیه ورزشی، اثاثیه بازی، عایق برودتی دربدنه یخچال‌ها، فریزرها و وسایل خانگی
پلی
استایرن مقاوم:
این دسته پلی استایرن با اسم اختصاری high-impact polystyrene) HIPS) مقاوم به ضربه است و به همین برهان در ساخت ظروف و بدنهٔ اسباب و اثاث خانگی کاربرد دارااست . اسم تجاری این ماده در بازار ایران هایمپک می باشد .

موارد
مصرف: برای
ساخت اسباب و اثاث ورزشی، لوازم بازی، عایق برودتی دربدنه یخچال‌ها، فریزرها و وسایل خانگی

پلی
استایرن انبساطی ( یونولیت):
این نوع پلی استیرن با اسم اختصاری Expanded polystyrene) EPS) نوعی پلیمر سپید رنگ که به آن ها یک دلیل فوم کننده بیشتر شده می باشد . که در کشور ایران با اسم یونولیت شناخته می شود .

موردها
مصرف: برای ساخت بلوک‌های پلاستوفوم سقفی به مراد استفاده به عنوان عایق صوتی و حرارتی در ساختمان‌ها و مکان‌های متفاوت .
عایق برودتی در سردخانه‌ها و یخچالهای صنعتی .
ایجاد اشکال فوم‌های بسته بندی و گونه های یخدان و ترموس .


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۶:۳۱ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

نایلون‌ها

برای آشنایی مختصر با نایلون۶,۶ ، اینجا کلیک کنید .

برای شناخت مختصر با نایلون۶ ، اینجا کلیک نمائید .

نایلون‌ها یک عدد از متداول‌ترین پلیمرهایی میباشند که به تیتر الیاف کاربرد دارند . نایلون مدام در پوشاک یافت می‌شود، البته در جاهای دیگر هم به صورت یک ماده‌ی گرمانرم دیده میگردد . اولین پیروزی حقیقی وواقعی نایلون حدوداً در سال ۱۹۴۰ با کاربرد آن در جوراب‌های زنانه به دست آمد . این جوراب‌ها خیلی محبوب شدند، اما پس از مدتی نادر شدند، چراکه سال آن‌گاه ایالات متحده وارد مبارزه جهانی دوم شد، و نایلون برای تولید وسایل جنگی نظیر چترنجات و طناب، زمینه نیاز بود . البته پیش از جوراب و چتر نجات نخستین جنس حقیقی از نایلون، مسواک با برس نایلونی بود .

یونولیت
نایلون را به یاد گروه‌های آمیدی جان دار در زنجیر اصلی، پلی­آمید هم می‌نامند . پروتئین‌هایی نظیر ابریشم، که نایلون به عنوان جانشینی برای آن ساخته شد نیز پلی‌آمید میباشند . گروه‌های آمیدی بسیار قطبی میباشند و میتوانند با یکدیگر لینک و پیوند هیدروژنی دهند . به همین دلیل، و از آنجایی که زنجیر با اهمیت نایلون فراوان منظم و متقارن است، نایلون‌ها اکثر اوقات بلورین هستند، و الیاف دوچندان خیر به دست می‌دهند .

نایلون نشان داده گردیده در این صورت نایلون۶,۶ است، زیرا هر واحد تکراری از زنجیری پلیمر، دارنده دو امتداد از اتم‌های کربن هست که هر یک طولی متساوی شش اتم کربن داراست . ممکن میباشد نایلون‌های دیگر، تعداد اتم‌های کربن متفاوتی در این نواحی داشته باشند .

نایلون ها را می توان از دی اسید‌کلریدها و دی­آمین ها به دست آورد . برای مثال، نایلون۶,۶ از واکنش مونومرهای آدیپویل‌کلرید و هگزامتیلن دی آمین ایجاد می شود .

 

این یک راه برای تنظیم ی نایلون۶,۶ در آزمایشگاه میباشد .
البته در یک واحد صنعتی، نایلون۶,۶ معمولاً از شیوه واکنش آدیپیک‌اسید و هگزامتیلن دی آمین تولید می شود:

در‌صورتی‌که می خواهید بدانید که این عمل چگونه انجام می شود، اینجا کلیک نمائید .

نایلون۶ ، گونه دیگری از نایلون میباشد . این پلیمر مضاعف مشابه نایلون۶,۶ است، با این تفاوت که فقط یک ناحیه‌ی زنجیری کربنی به ارتفاع شش کربن دارد .

 

این دسته نایلون از طریق پلیمریزاسیون رینگ گشا و از مونومر کاپرولاکتام ساخته میگردد . برای کسب داده ها بیشتری راجع به این دسته پلیمریزاسیون، اینجا کلیک نمائید . رفتار نایلون۶ تفاوت زیادی با نایلون۶,۶ ندارد . فقط دلیل ساخت هر دو نوع، این می باشد که شرکت دوپونت نایلون۶,۶ را ثبت نوآوری کرد، و از این رو بقیه شرکت‌ها برای وارد شدن به تجارت نایلون، بدون چاره به ساخت نایلون۶ شدند .


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۰۷:۴۴ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

پلی اتیلن

 پلی اتیلن هاخانوادهای از رزینها هستند که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (C2H4 بدست می آیند .
از طریق کاتالیست و روش پلیمریزاسیون
این ماده میتوان خواص مختلفی همچون چگالی، شاخص جریان مذاب (MF ،(بلورینگی، درجه شاخهای و شبکه - ای شدن، وزن مولکولی و توزیع وزن مولکولی را در آنها در اختیار گرفتن کرد .
فرایند
ایجاد پلی اتیلن پلیمرهای با وزن مولکولی پائین را به تیتر اعصاب کننده(Lubricant (به فعالیت می مارک .
پلیمرهای با وزن مولکوولوی موتووسو واکسهایی
امتزاج پذیر )مخلوط پذیر( با پارافین می باشند و نهایتا پلیمرهایی با وزن مولکولی باالتر در صنعت پالستیک بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص عرضه میکنند .
پلی اتیلن مشتمل بر ساختار فراوان ساده ای است، بطوریکه بی آلایش خیس از تمام پولویومورهوای تجاری می باشد . یک مولکول پلی اتیلن زنجیر بلندی از اتم های کربن است که به هر اتم کربن دو اتم هیدروژن چسبیده است .
گاهی
وقت ها به جای اتمهای هیدروژن در مولکول )پلی اتیلن(، یک زنجیر بلند از اتیلن به اتم های کربن متصل میشود کوه بوه آن ها پلی اتیلن شاخهای یا پلی اتیلن سبک ) LDPE )میگویند؛ زیرا چگالی آن به علت اشغال حجم بیشتر، کاهش یافتهاسوت .در
این
نوع پلی اتیلن مولکولهای اتیلن به صورت تصادفی به یکدیگر متصل می شوند و ریخت و شکل دوچندان نامنظوموی را ایوجواد می کنند .
چگالی آن در میان ۰۱۹ /۹ تا ۰۲۹ /۹ می‌باشد و پایین فشار و دمای باال و اکثر وقت ها با به کارگیری از پلیمریزاسیون رادیکوال هوای آزاد وینیلی (polymerization radical Free )تولید میشود .

یونولیت
ولی برای تنظیم آن میتوان از پلیمریزاسیون زیگلرناتا )polymerization Natta-Ziegler )نیز استفاده کرد .
وقتی هیچ شاخهای در مولکول وجود نداشته باشد آن را پلی اتیلن خطی(HDPE(مینامند .
پلی اتیلن خطی دشوار خیس از پلی اتیلن شاخهای هست البته پلی اتیلن شاخهای آسانتر و ارزانتر ساخته می شود .
ریخت و شکل این پلیمر مضاعف کریستالی شکل می باشد .
پلی اتیلن خطی متاع نرمالی با وزن مولکولی ۲۹۹۹۹۹ تا ۹۹۹۹۹۹ است که آن را ذیل فشار و دماهای نسبتاً پائین پلیمریزه می نمایند .
چگالی آن فی مابین ۰۴۱/۹ تا ۰6۹/ ۹است و آن را عمده به وسیله فرآیند مشکلی که پلیمریزاسیون زیگلرناتا نامیده می شود، تهیه و تنظیم می نمایند . شکل این پلی اتیلن را در تصویر باال مشاهده می‌کنید .
پلی اتیلنی هم وجود داراست که چگالی آن ما در بین چگالی این دو پلیمر است و آن را پلی اتیلن نیمه سنگین وزن یا متوس مینامند .
پلی اتیلن با وزن مولکولی بین ۳
تا 6 میلیون را پلی اتیلن با وزن مولکولی دوچندان باال یا UHMWPE مینامند و با پلیمریزاسیون کاتالیست متالوسن تولید میکنند . ماده مذبور فرآیند پذیری دشوارتری برخوردار بوده البته خواص آن خوب میباشد .
وقتی که از طریق تشعشع یا استفاده از
مواد افزودنی شیمیایی، این پلیمر تماماً شبکه ای شود، این ماده با پخت حین قالب گیری یا سپس از آن یک گرما سخت حقیقی
با استحکام کششی، خواص الکتریکی و استحکام ضربه خوب در دامنه وسیعی از دماها خواهد بود که از آن برای ساخت فیبرهای
دوچندان قوی استفاده می کنند تا جایگزین کوالر )نوعی پلی آمید( در جلیقه های ضد گلوله شود همینطور صفحات تعالی آن را میتوان به جای زمینهای اسکیت یخی به کار گیری کرد .
به وسیله کوپلیمریزاسیون مونومراتیلن با یک مونومر آلکیل شاخه دار با شاخههای هیدروکربن کوتاه بدست میآید که آن را پلی اتیلن خطی با چگالی کم یا LLDPE مینامند .


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۸:۵۱ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

تخریب پلی یورتان ها

 


تخریب پلی یورتان ها همگی پلیمرها امکان تخریب دارد و پلی یورتان ها هم از این قاعده مستثنی نمی باشد جهت خودداری از تخریب پلی یورتان ها روش های مختلفی وجود دارااست . که شامل هیدرولیز، فتولیز، سلولیز، تومولیز، پیرولیز (تجزیه در اثر حرارت ) وتخریب بیولوژیک، ترک بر اثر استرس محیطی، اکسید شدن و تخریب بوسیله میکروب و قارچها می شود . در شرایط بیولوژیک تنش محیطی سبب ساز ساخت ترک می شود که در نهایت شکست ممکن است به وجود آید و باعث ساخت تخریب سطحی ویژه در پلیمر شود . آنزیم ها نیز می توانند باعث تخریب پلی یورتان ها شود . تخریب میکروبی، یک واکنش تجزیه شیمیایی می‌باشد که به وسیله یورش میکرو ارگانیسم ها چهره می گیرد . آنزیم ها و قارچ ها نیز ممکن می باشد پلی یورتان ها را تخریب کند .

یونولیت

پیوندهای مستعد برای تخریب هیدرولیتیک در پلی یورتان ها، پیوندهای استری و یورتانی می باشد . استرها به اسید و الکل تجزیه می شود و پیوندهای یورتانی در نتیجه تخریب شدن به کربامیک اسید و الکل هیدرولیز می شود .
ترکیبات مسئول تخریب پلیمرها در بدن شامل آب، نمک، پراکسیدها و آنزیمها می باشد . به طور کلی مولکولهایی مانند ویتامین ها و رادیکالهای آزاد سبب تسریع کردن تخریب می شود . در صورتیکه پلی یورتان هیدروفوب باشد تخریب معمولاً در سطح مواد انجام می شود . اگر پلی یورتان ها هیدروفیل باشد، آب در عده پلیمر وارد شده و تخریب در سرتاسر ماده حادثه می افتد .

▪ تخریب پلیمر در مایع Media ( پلاسما و بافت ) به طورکلی شامل پروسه زیر هست .
۱
) جذب مدیا در تراز پلیمر، ۲
) جذب مدیا به جمع پلیمر، ۳
) واکنشهای شیمایی با پیوندهای ناپایدار در پلیمر و ۴ ) نقل و انتقال محصولات تخریب از ماتریکس پلیمر و جذب سطحی تولیدها تخریب از تراز پلیمر .


تاثیر آبدوستی بر اندازه تخریب پلی یورتان های یکی از مشکلات حساس کاشت پلی یورتان ها در شرایط vivo in رغبت آن ها برای آهکی شدن و تخریب شدن است . اکثر ایمپلنت های پلی یورتانی در شرایط in vivoاز طریق هیدرولیز تخریب می شود .
الاستومرهای زیست تخریب پذیردر ایمپلنت های قلبی و عروقی، داربستها برای مهندسی بافت، ترمیم غضروف مفصل، پوست تصنعی و درتعویض و جانشینی لینک استخوان اسفنجی استعمال می شود .
مواد هیدروفیل نظیر هیدروژل ها، به تیتر سدی برای چسبندگی بافت ها استفاده می شود . موادی با هیدروفیلی کم، سبب ساز چسبندگی تکثیر سلول ها می شود که برای داربستهای مهندسی بافت مطلوب است .


واکنش پلی یورتان زیست تخریب پذیر با استئوبلاست ها و کندروسیت ها و ماکروفاژها کاربرد پلیمرهای زیست تخریب پذیر به عنوان یکی از پیشرفت های عمده در تحقیقات مواد درپزشکی مطرح می باشد . مواد زیست تخریب پذیرکاربردهای بی شماری در پزشکی و جراحی دارند واین مواد طوری طراحی گردیده میباشد که در حالت in vivo تخریب شود .
تصور کلی از زیست سازش بر پایه واکنش دربین یک ماده و محیط بیولوژیک است . واکنش بافت ها و سلول ها در خیلی از مورد ها بوسیله پاسخ التهابی مشخص و معلوم می شود .
در مهندسی بافت از ماتریس ها و داربستهای زیست تخریب پذیر پلیمری به تیتر حامل سلول برای مرمت بافت های معیوب استفاده می شود . به طور کلی، ایمپلنت ها نباید منجر جواب غیر عادی در بافت ها و سبب ساز ایجاد مواد سمی یا تأثیرات سرطان زائی در بافت شوند . در پژوهش ها جدید، پلی یورتان های زیست تخریب پذیر زیست سازگاری مطلوبی از خود نشان می دهد .
این پلی یورتان ها هر چند که سبب فعال شدن ماکروفاژها می شود اما تأثیرات سمی و سرطان زائی در بدن ندارد . در تحقیقات in vivo ، فوم پلی یورتان زیست تخریب پذیر، زیست سازش مطلوبی را از خود نشان داده میباشد .
در یک تحقیق جدید، جهت آنالیز زیست سازگاری از فوم پلی استر پلی یورتان زیست تخریب پذیر با سایز سوراخها ۱۰۰ ۴۰۰ m استفاده شده و واکنش کندروسیت های و سلول های استئوبلاست موش [line Mc ۳T ۳ E ۱ ] با فوم پلی یورتان زیست تخریب پذیر ( Degrapol foam) مورد محاسبه قرار گرفته گردیده میباشد پاسخ سلولی که شامل: رشد، عمل سلول ها و پاسخ سلولی استئوبلاست ها و ماکروفاژها به محصول ها تخریب در لحاظ گرفته شد . سلول های استئوبلاست ها و کندرویست ها از موش های صحرایی نر بالغ جدا گردیده بود .
جهت سنتز این کوپلیمر هم اندازه برابر از PHB– دی ال و پلی کاپرولاکتون دی ال در ۱ و۲ دی کلرو اتیلن حل شده وبه چهره آزئوتروپیکالی به وسیله بازگشت حلال ذیل نیتروژن خشک، سنتز شد . این پلی استریورتان، یک بخش آمورف و یک بخش کریستالی داراست و همینطور دی ال با PHB تشکیل حوزه های کریستالی می دهد و دی ال با پلی کاپر .لاکتون تشکیل حوزه های آمورف می دهد .
پس از کشت سلولی، اسکن به وسیله میکروسکوپ الکترونی ( SEM) نشان می دهد که سلول ها در سطح و درون حفره های فوم رویش می کند و سلول هایی که در تراز فوم چشم می شود و به فیس یک سناریو سلولی مسطح و یک‌سری لایه سلول متلاقی، دیده می شود .
نتایج به دست آمده نشانگر این مطلب می‌باشد که استئوبلاست ها و ماکروفاژها بضاعت بیگانه خواری و فاگوسیتوز محصول ها تخریب را دارندو محصول ها تخریب در غلظت کم، تأثیری در رویش و عملکرد استئوبلاست ها نمی‌گذارد . به طور کلی کندروسیت ها و استئوبلاست ها در فوم زیست تخریب پذیر تکثیر یافت و فنوتیب شان را نگاه داشت . این مقاله نشان می دهد که این داربستها برای مراحل ترمیم استخوان موءثر هست .


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۴:۱۶ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

یونولیت چیست ؟


پلاستوفوم درکشور  ایران به اسم یونولیت شناخته می شود که نام اساسی آن پلی‌استیرن انبساطی (Polystyrene) , ویا این که پلاستوفوم است، نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و حرارت است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه میگردد . از این ماده برای عایق‌سازی، تولید وسایل تهی دست عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار با اهمیت الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی به عمل گیری میگردد . پلاستوفوم ماده ای سبک با قابلیت های بسیار زیاد می باشد و عامه مردمان آن را به اشتباه" کائوچو (نوعی ماده طبیعی)"، " آکاچو " و یا "یونولیت" می نامند . پلاستوفوم نوعی از مواد پلیمری هست که یک مثال از آن با نام پلی استایرن انبساطی و علامت اختصاری EPS شناخته می‌شود و کاربردهای متعددی در امور بسته بندی، عایق سازی، آموزشی، تبلیغاتی و . . . داراست . این مواد با دانه بندی های ریز و درشت و با وزن حجمی متفاوت بصورت گرانول، ورق و بلوک در میزان ها و ضخامت های مختلف در بسته بندی های تعدادی، قابل ارائه است . همچنین با دستگاههای برش بوسیله سیم داغ یا با نام لاتین Hot Wire موجود در بازار، به اشکال و طرح های گوناگون درمی‌آید 

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی

بلوک های یونولیتی (پلی استایرن) مدتی می‌باشد که برای ساختمان سازی در مملکت و در آپارتمان های بلند به دلیل سبکی و کم هزینه بودن موضوع استقبال انبوه سازان (بساز بفروش های سابق) قرار گرفته می باشد . این بلوک ها در دو نوع «قابل اشتعال» و «غیر قابل اشتعال» در بازار عرضه می شوند . وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به کار می رود، ۱۵ کیلوگرم است، در حالی که وزن بلوک های یونولیتی بسیار ناچیز می باشد و تا مقدار بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود . با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی این بلوک را محصور کرده است، در فیس حریق سوزی در ساختمان، این بلوک ها فقط تا ۲۰ دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارا هستند . ایمنی اماکن مسکونی در برابر حریق و رخداد از پاراگراف مواردی می‌باشد که باید از حیث ایمنی شهری موضوع توجه قرار گیرد . در ایمنی یک ساختمان مورد ها زیادی نقش دارد که می توان به مصالح به کار رفته در آن به عنوان یکی از اساسی ترین موضوع ها اشاره کرد . بلوک های «پلی استایرن» به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم می کنند، به همین دلیل در ساختمان سازی مورد به کارگیری قرار می گیرند . بلوک های یونولیتی نقش باروری ندارند و به همین دلیل در برابر ز‌لزله ایمن می‌باشند . اما این بلوک ها، در برابر حریق به راحتی حجم خویش را از دست می دهند و فقط اشکال این بلوک ها، کمی مقاومت در برابر حرارت و شعله وری آنان میباشد . در صورتی که از متاع مرغوب این بلوک ها در ساختمان سازی استعمال شود، در برابر آتش مقاوم خیس خواهند بود . در ایران نه تنها این دسته از مصالح ساختمانی بلکه تعداد بی شماری از مصالح ساختمانی مورد به کارگیری قرار می گیرد که از استانداردهای اجباری برخوردار نیستند و کماکان در ساختمان سازی به کار می فرآیند . با دقت به چالش خیز بودن کشورمان در ساختمان سازی نباید از بلوک های قابل اشتعال به کارگیری شود و گونه غیرقابل اشتعال این بلوک ها نیز با رعایت قوانین محدود شود تا از حریق های گسترده در ساختمان ها جلوگیری شود . همچنین انبار و نگهداری این مواد به دلیل واکنش هایی که ممکن هست داشته باشند، بسیار خطرناک میباشد و تاکنون شاهد مواردی از حریق انبار این بلوک ها بوده ایم . جالب اینکه این بلوک ها برخلاف تصور و ذهنیت برخی از کارشناسان، به دلیل یکپارچه نبودن در برابر ضربه کوبه ای اثرات مثبت ندارند و بر عکس در تقویت صدا اثر گذار خوبی می باشند . یونولیت جاذب صوتی بهتری نسبت به بتن می باشد و عایق صوت برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل یونولیت به تنهایی تاثیری در افت صوت ندارد . به گفته کارشناسان فقط در صورتی که بین دیوار دو جداره یونولیت به کار رود، افت صوتی افزایش می یابد . همچنین عایق های حرارتی هم به تنهایی عایق صوت نیستند و در صورتی که درون سیستم قرار بگیرند، می توانند موجب کاهش صوت شوند .

 

لازماتایمنی در برابر حریق

تنها به عمل گیری از اشکال کندسوزشده بلوک پلی استایرن منبسط گردیده مجاز بوده و استعمال از نوع های غیرکندسوز ممنوع می باشد .

ایجاد کنندگان مکلف می باشند مدارک حتمی دال بر به کار گیری از مواد نخستین از مدل کندسوز گردیده برای تولید بلوک را به شرح زیر ارائه نمایند :


1: مواد اولیه (پودر پلی استایرن منبسط گردیده متاع کارخانجات پتروشیمی) می بایست از جور کندسوز باشد . در این قضیه می بایست مدارک فنی معتبر از کارخانه فروشنده مواد اول اخذ گردد .

مدارک فوق باید قرار به چنگ آوردن ماده نخستین از نظر برخورد در برابر حریق را، بر اساس استانداردهای معتبر فی مابین المللی، در یک عدد از گروه های زیر نشان دهد:


EN13501یا این که تیم های خوب خیس از آن مطابق با استاندارد 1D مجموعه DIN
یا این که گروه های خوبتر از آن مطابق با استاندارد 4102 B گروه 1 BS
3837 مطابق با استاندارد 1 A تیپ ASTM


E مطابق با استاندارد 84 A تیم برای حفاظت از بلوک سقفی پلی استایرن و خودداری از برخورد بی واسطه هرگونه آتش احتمالی با بلوک لازم می باشد تا زیرسقف به وسیله پوشش مطلوب نگهداری شود . پوشش می بایست به تیرها و تیرچه ها متصل و مهار گردد . اتصال بدون واسطه به بلوک پلی استایرن (مانند گچ کاری بی واسطه بر روی بلوک فارغ از استفاده از اتصالات مکانیکی) به تنهایی قابل پذیرش نمی باشد . اتصال سوای واسطه اندود به بلوک با هر شکل هندسی (اعم از معمولی یا دارنده اشکال شیار) به تنهایی و فارغ از به کارگیری از اتصالات مکانیکی به هیچ وجه مجاز نبوده و ضرورتاً باید از اتصالات مکانیکی مهار شده به تیرها و تیرچه ها (نظیر سیستم رابیتس ) استعمال شود . لذا تولیدکنندگان موظف هستند از ارائه هر نوع اطلاعات شفاهی یا این که کتبی به مصر ف کنندگان که مغایر با این مسئله باشد، دوری کنند . از آنجایی که دیوارهای میان واحدهای جدا (مانند دیوار دربین سوئیت های مسکونی یا واحدهای تجاری، اداری غیروابسته و غیره) در هر ساختمان بایستی دارنده مقاومت در برابر حریق باشند، این دیوارها بایستی از لایه بلوک های پلی استایرن عبور کرده و تا ذیل سقف سازه ای (یعنی پایین تیرچه یا بتن) امتداد داشته باشند یا این که به طور مطلوب از مصالح آتش بند به کار گیری شود، به نوع ای که بلوک های پلی استایرن در این نصیب فی مابین دو فضای مجاور پیوستگی نداشته باشند و از توسعه و گسترش و بسط هر گونه آتش احتمالی فی مابین دو فضایی که به وسیله دیوار مقاوم در برابر آتش از یکدیگر جدا گردیده اند، خودداری گردد . بلوک های پلی استایرن منبسط گردیده در محل کارگاه ساختمانی به به به دور از هر گونه مواد قابل اشتعال (نظیر رنگها، حلالها یا این که آشغال های قابل اشتعال) محافظت شوند . محل محافظت می بایست به دسته ای باشد که از احتمال ریزش یا این که این که تماس براده های داغ یا جرقه های ناشی از جوشکاری یا هر نوع شیء داغ دیگر با بلوکها در کارگاه ساختمانی پیشگیری شود . محل انبار اصلی بلوک ها حتی الامکان به بدور از محل عملیات ساختمانی باشد تا از سرایت هر مدل شعله یا این که آتش احتمالی به محل انبار اساسی پرهیز شود . توصیه می گردد که از انبار کردن بلوک ها به حجم بیش از 60 متر مکعب خودداری شود در فیس نیاز به انبار کردن مقادیر بیش از 60 متر مکعب، بلوک ها به قسمتهای با حجم حداکثر 60 متر مکعب تقسیم شده و در دربین هر دو قسمت دستکم 20 متر فاصله وجود داشته باشد . تمامی کارگران و پرسنل بایستی نسبت به عدم به کار گیری از هرگونه شعله و هم عدم به کار گیری سیگار در مجاورت محل حفظ بلوک ها توجیه شوند و به عمل گیری از تابلوی استفاده دخانیات ممنوع در مجاورت محل مراقبت بلوک ها الزامی می باشد . یک سری کپسول حریق نشانی هم در قربت محل نگهداری بلوک ها پیش بینی گردد . 

 

 


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۹:۳۱ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)

انواع کابردهای یونولیت سقفی

یونولیت یک پلاستیک فشرده محسوب میگردد که در سال 2013 به عنوان بیشترین فرآورده مورد به کارگیری در عالم در صنعت ساختمان سازی پرده برداری شد .ماده نخستین اش پلی استایرن است که نرم و قابل انعطاف می باشد و در دمای 212 درجه فارنهایت تولید میشود و باعث می‌گردد فرآورده به چهره یونولیت فشرده در اشکال متعدد ساخت شود .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی ساختمان
و ویلا سازی صنعت
نفت
و پتروشیمی و آب و فاضلاب
ساختمان
های بلند مرتبه
عایق
بندی حرارتی و رطوبتی
سوله
و سیلو و بنا های بلند


کاربردهای
یونولیت سقفی در ساختمان :
پانل را می توانایی جهت دیوارهای محیطی و جداکننده های داخلی ساختمانها به فعالیت گرفت بیشترین کاربرد این جنس در ساختمان های مرتفع می باشد زیرا در پباده سازی و ایجاد چنین ساختمانهایی کاهش منطقی وزن مصالح ( بار مرده ) مد نظر می باشد که با به کارگیری از این مال دستیابی به این کلیدی مقدور می گردد چون وزن یک متر مربع دیوار آجری ۲۲ سانتی متری با ملات ماسه سیمان و اندود طرفین بیش از ۴۵۰ کیلوگرم می باشد در اندودهای ( از گونه سبک ) طرفین کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم وزن داراست و طبعا به عمل گیری پانل کاهش توشه مرده ساختمانهای بلند سکو را به شیوه چشم گیری موجب می گردد با پانلها می توان و بضاعت و توان ساختمانهای یک یا این که دو طبقه را بدون به کار گیری از اسکلت فلزی بنا کرد و به عنوان دیوارهای باربر تقسیم کننده و همین طور سقف از آن استعمال گرفت . پانل به جهت خود ایستا بودن در اجرای دیوار بلند تالار های سوله و سیلوها و آشیانه های هواپیما کاربرد مفید و مطمئن دارااست .

 

پانل ها به جهت سبک بودن و حمل آسوده آن در بخش ها صعب العبور قطعه ای تماما اثر گذار جهت ویلاسازی و انبوه سازی می باشد . ایستایی و مقاومت بالای سیستم موجب می شود که ساختمان های یک تا دو طبقه را بدون به کارگیری از اسکلت فلزی بنا کرد و اجرای سقف مسطح و شیبدار و گنبدی و … از قابلیتهای ناچیز مثل این قطعه اثر گذار ساختمانی می باشد . دیوار و سقف عایق دار ویلاهای احداثی موجب صرفه جویی انرژی بوده و پایداری سازه در برابر زمین لرزه روند ویژه سیستم می باشد .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی در صنعت نفت و پتروشیمی و آب و فاضلاب :
ساخت حفاظ بتنی مسطح عایق دار بر روی جداره فرنگی مخازن فلزی مواد نفتی و آمونیاکهمینطور منابع فلزی و یا این که بتنی آب و فاضلاب هم یک عدد دیگر از ویژگیهای منحصربه‌فرد به شخص پانل می باشد تولید مخازن هوایی آب مصرفی شهرها و روستاها در نقاط گرمسیر و یا این که سردسیر مرز و بوم با پانلها موجب صرفه جویی در مصرف آب و انرژی خواهد بود .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی در ساختمان های بلند مرتبه :
به عمل گیری از پانل ها در ساختمان های بلند مرتبه به عنوان دیوارهای محیطی و میانی به جهت سبک بودن نسبت به سایر مصالح و بار مرده ساختمان را به طور چشمگیری زیر آورده و در نتیجه فونداسیون و اسکلت با کاهش قابل توجهی رو به رو خواهد بود . سهولت بالا کشیدن قطعات در طول و دستیابی به فضای موءثر بخش اعظم و حذف کنده کاری و تخریب تاسیساتی حذف گچ و خاک و عایقمناسب صوتی و حرارتی و برودتی، حذف نعل درگاه و سرعت در اجرا و در غایت برگشت سرمایه گذاری در کوتاهترین برهه زمانی از دیگر مزایای استفادهاز سیستم ساختمانی پانل در بلند رتبه سازی می باشد کاهش مصرف انرژی و پایداری اطمینان بخش ساختمان در برابر زمین‌لرزه را نباید فراموش نمود .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی در عایق بندی حرارتی و رطوبتی :


یک عدد دیگر از مشکل ها مهم که دراکثرسازه ها به دیده می خورد مشکل نم و رطوبت می باشد که در برخی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به بنا ها و ساختمان وارد می کند و یک عدد از راهکارهای تقابل با آن عایقکاری رطوبتی می باشد .در جمهوری اسلامی ایران با اعتنا به اقلیم و آب و هوا و نیز وجود منابع عظیم نفتی متداولترین عایق رطوبتی قیر و گونی می باشد که با ترقی تکنولوژی این خط مش جای خود را به عایقهای پیش ساخته داده می باشد . ولی با پیشرفت علوم و نیز گرانی مواد نفتی و قیر در برخی مورد ها عایقهای پیش ساخته هم مقرون به صرفه نبوده و مهندسان را به آن داشت تا از مواد شیمیایی جهت عایق بندی بنا به کار گیری کنند که هم از نظر اقتصادی وهم از لحاظ کیفیت و همت بتواند با بقیه عایقها رقابت کند . آن گاه از پژوهش ها متفاوت مهندسان چیره شدند که با به کارگیری از رزینهای اکریلاتی و استایرنی که با آب حل می شود، عایق رطوبتی جدیدی بسازند که چهره یک لایه mm1 روی مرحله های مورد نیاز اجرا می شود و انعطاف پذیرنیز می باشد .


برچسب: یونولیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۴:۵۸ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)