یونولیت یونولیت .

یونولیت

انواع کابردهای یونولیت سقفی

یونولیت یک پلاستیک فشرده محسوب میگردد که در سال 2013 به عنوان بیشترین فرآورده مورد به کارگیری در عالم در صنعت ساختمان سازی پرده برداری شد .ماده نخستین اش پلی استایرن است که نرم و قابل انعطاف می باشد و در دمای 212 درجه فارنهایت تولید میشود و باعث می‌گردد فرآورده به چهره یونولیت فشرده در اشکال متعدد ساخت شود .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی ساختمان
و ویلا سازی صنعت
نفت
و پتروشیمی و آب و فاضلاب
ساختمان
های بلند مرتبه
عایق
بندی حرارتی و رطوبتی
سوله
و سیلو و بنا های بلند


کاربردهای
یونولیت سقفی در ساختمان :
پانل را می توانایی جهت دیوارهای محیطی و جداکننده های داخلی ساختمانها به فعالیت گرفت بیشترین کاربرد این جنس در ساختمان های مرتفع می باشد زیرا در پباده سازی و ایجاد چنین ساختمانهایی کاهش منطقی وزن مصالح ( بار مرده ) مد نظر می باشد که با به کارگیری از این مال دستیابی به این کلیدی مقدور می گردد چون وزن یک متر مربع دیوار آجری ۲۲ سانتی متری با ملات ماسه سیمان و اندود طرفین بیش از ۴۵۰ کیلوگرم می باشد در اندودهای ( از گونه سبک ) طرفین کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم وزن داراست و طبعا به عمل گیری پانل کاهش توشه مرده ساختمانهای بلند سکو را به شیوه چشم گیری موجب می گردد با پانلها می توان و بضاعت و توان ساختمانهای یک یا این که دو طبقه را بدون به کار گیری از اسکلت فلزی بنا کرد و به عنوان دیوارهای باربر تقسیم کننده و همین طور سقف از آن استعمال گرفت . پانل به جهت خود ایستا بودن در اجرای دیوار بلند تالار های سوله و سیلوها و آشیانه های هواپیما کاربرد مفید و مطمئن دارااست .

 

پانل ها به جهت سبک بودن و حمل آسوده آن در بخش ها صعب العبور قطعه ای تماما اثر گذار جهت ویلاسازی و انبوه سازی می باشد . ایستایی و مقاومت بالای سیستم موجب می شود که ساختمان های یک تا دو طبقه را بدون به کارگیری از اسکلت فلزی بنا کرد و اجرای سقف مسطح و شیبدار و گنبدی و … از قابلیتهای ناچیز مثل این قطعه اثر گذار ساختمانی می باشد . دیوار و سقف عایق دار ویلاهای احداثی موجب صرفه جویی انرژی بوده و پایداری سازه در برابر زمین لرزه روند ویژه سیستم می باشد .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی در صنعت نفت و پتروشیمی و آب و فاضلاب :
ساخت حفاظ بتنی مسطح عایق دار بر روی جداره فرنگی مخازن فلزی مواد نفتی و آمونیاکهمینطور منابع فلزی و یا این که بتنی آب و فاضلاب هم یک عدد دیگر از ویژگیهای منحصربه‌فرد به شخص پانل می باشد تولید مخازن هوایی آب مصرفی شهرها و روستاها در نقاط گرمسیر و یا این که سردسیر مرز و بوم با پانلها موجب صرفه جویی در مصرف آب و انرژی خواهد بود .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی در ساختمان های بلند مرتبه :
به عمل گیری از پانل ها در ساختمان های بلند مرتبه به عنوان دیوارهای محیطی و میانی به جهت سبک بودن نسبت به سایر مصالح و بار مرده ساختمان را به طور چشمگیری زیر آورده و در نتیجه فونداسیون و اسکلت با کاهش قابل توجهی رو به رو خواهد بود . سهولت بالا کشیدن قطعات در طول و دستیابی به فضای موءثر بخش اعظم و حذف کنده کاری و تخریب تاسیساتی حذف گچ و خاک و عایقمناسب صوتی و حرارتی و برودتی، حذف نعل درگاه و سرعت در اجرا و در غایت برگشت سرمایه گذاری در کوتاهترین برهه زمانی از دیگر مزایای استفادهاز سیستم ساختمانی پانل در بلند رتبه سازی می باشد کاهش مصرف انرژی و پایداری اطمینان بخش ساختمان در برابر زمین‌لرزه را نباید فراموش نمود .

 

کاربردهای
یونولیت سقفی در عایق بندی حرارتی و رطوبتی :


یک عدد دیگر از مشکل ها مهم که دراکثرسازه ها به دیده می خورد مشکل نم و رطوبت می باشد که در برخی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به بنا ها و ساختمان وارد می کند و یک عدد از راهکارهای تقابل با آن عایقکاری رطوبتی می باشد .در جمهوری اسلامی ایران با اعتنا به اقلیم و آب و هوا و نیز وجود منابع عظیم نفتی متداولترین عایق رطوبتی قیر و گونی می باشد که با ترقی تکنولوژی این خط مش جای خود را به عایقهای پیش ساخته داده می باشد . ولی با پیشرفت علوم و نیز گرانی مواد نفتی و قیر در برخی مورد ها عایقهای پیش ساخته هم مقرون به صرفه نبوده و مهندسان را به آن داشت تا از مواد شیمیایی جهت عایق بندی بنا به کار گیری کنند که هم از نظر اقتصادی وهم از لحاظ کیفیت و همت بتواند با بقیه عایقها رقابت کند . آن گاه از پژوهش ها متفاوت مهندسان چیره شدند که با به کارگیری از رزینهای اکریلاتی و استایرنی که با آب حل می شود، عایق رطوبتی جدیدی بسازند که چهره یک لایه mm1 روی مرحله های مورد نیاز اجرا می شود و انعطاف پذیرنیز می باشد .


برچسب: یونولیت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۴:۵۸ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)