یونولیت یونولیت .

یونولیت

یونولیت و حوادث ناشی از عدم رعایت استاندارد در ساخت

یونولیت یا همان پلی استایرن مدتی می باشد که در صنعت ساختمان سازی برای مصارف (یونولیت سقفی و ورق یونولیت) یا یونولیت بسته بندی مسئله دقت قرار گرفته است،معمولا  کیسه هایی با وزن 1000 کیلوگرم و یا این که پاکت های کوچک و کم وزن 25 کیلویی خریداری می شود و به کارخانه ایجاد یونولیت منتقل مشود و به وسیله جرثقیل یا لیفتراک تخلیه و به قسمت پخت اول منتقل می‌شود. این بلوک ها، در برابر آتش به راحتی حجم خویش را از دست می دهند و صرفا گونه های این بلوک ها، یه خرده مقاومت در برابر حرارت و شعله وری آن‌ها هست .با وجود پوشش نسوزی که تحت و روی این بلوک را محصور کرده است، در فیس آتش سوزی در ساختمان، این بلوک ها صرفا تا ۲۰ دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند . ایمنی اماکن مسکونی در برابر آتش و رخداد از جمله مواقعی هست که بایستی از نظر ایمنی شهری زمینه دقت قرار گیرد . در ایمنی یک ساختمان مورد ها متعددی نقش داراست که می توانایی به مصالح به عمل رفته در آن به عنوان یک عدد از با اهمیت ترین موارد اشاره کرد .بلوک های سقفی پلی استایرن نقش باروری ندارند و به همین دلیل در برابر ز‌لزله ایمن هستند . 

اشکال بلوک های سقفی یونولیتی (پلی استایرن):

1 . قابل اشتعال

2 . غیر قابل اشتعال در صورتی که از متاع مرغوب این بلوک ها در ساختمان سازی استفاده شود، در برابر آتش مقاوم تر خواهند بود . مدل غیرقابل اشتعال این بلوک ها نیز با رعایت مقررات محدود شود تا از حریق های گسترده در ساختمان ها دوری شود .

وزن بلوک های سقفی یونولیتی (پلی استایرن):

وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به عمل می رود، ۱۵ کیلوگرم است، در حالی که وزن بلوک های یونولیتی مضاعف اندک می‌باشد و تا میزان بسیار متعددی موجب ذیل آوردن وزن ساختمان می شود .
ماده اولیه بلوک های سقفی یونولیتی (پلی استایرن) :

ماده اول یونولیت پروپان می باشد و در پتروشیمی به صورت جامد در آمده یونولیت اولا اسم یک کمپانی در ایران می باشد و اخیرا این ماده را زیر عنوان پلاستوفوم ( پلی استایرن انبساطی ) نام میبرند .


ضریب های عایق بودن بلوک های سقفی یونولیتی (پلی استایرن):

• ۱۰ سانتی متر یونولیت عادی در برابر صدا ۴۲ دیزبل عایق است .
• ۱۰ سانتی متر یونولیت معمولی در برابر گرما ۳۵ % عایق هست .


ویژگی های بلوک های پلاستو فوم

1 . سبکی قطعه بلوک به ابعاد

2 . کاهش ۳۰ درصدی حجم بتن

3 . کاهش مصرف فولاد

4 . کاهش مصرف تیرچه

5 . صرفه جویی در مصرف قالب بندی

قوانین فنی برای به کار گیری از بلوک های سقفی پلی استایرن منبسط شده در سیستم سقف تیرچه بلوک بلوک های سقفی از مدل پلی استایرن منبسط شده ۱ در صورتی کارایی مطلوب و قابل قبول خواهند داشت که مواقعی از قبیل ایمنی در برابر آتش، رواداری های ابعادی، مقاومت مصالح (که می تواند با دانسیته مصالح ارتباط داشته باشد)، شکل هندسی و رویکرد اجرایی مناسب در آن رعایت گردد . بدین ترتیب اضطراری می‌باشد تا مشخصات بلوک تولیدی با قانون ها تحت انطباق داشته و در اجرا هم از خط مش ها و مراقبت های صحیح بهره گیری گردد . بدیهی هست که سیستم سقف تمام گردیده بایستی علاوه بر انطباق با این ضوابط، نظیر سایر سیستم های ساختمانی به طور بی نقص با قانون ها ملی ساختمان و همه قوانین و آئین طومار های مصوب دارای ارتباط مطابقت کند .

 


برچسب: یونولیت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۹:۴۱ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)