یونولیت یونولیت .

یونولیت

سینی نشا

سینی
نشا سینی
نشاء
سینی نشاء یکی از تولید ها کمپانی پلاستوفوم غرب می باشد که توانسته کمکی به سهل وآسان خیس شدن رشد نشاء نماید این شرکت با ایجاد محصولات متنوع از جمله سینی نشاء توانسته بخش اعظمی از نیاز های داخلی را برطرف نماید .در گذشته برای رشد نشاء از گلدانهای سفالی یا پلاستیکی استعمال می شد ولی امروزه با وجود گونه های سینی نشاء با ابعاد و تعداد حفره های متعدد ، فعالیت رشد نشاء آسانتر از قبل گردیده میباشد .
معمولا سینی نشاء دارنده حفره های مخروطی شکل و یا به صورت هرمهای بر عکس می باشد که در انتها، باریک می‌شود .
سینی نشاء در سایزها و تعداد حفره های مختلفی در بازار جانور می باشد که سینی نشاء با حفره های کوچک هزینه ایجاد و البته مقدار نشاء را کاهش میدهد . همچنین در سینی نشاء با حفره های کوچک ، گیاه خیلی زود به سطح وصال و چهار برگی می رسد که به علت این زودرسی ، کیفیت نشاء کاهش می یابد .
از آنجا که سینی نشاء قابلیت و امکان به کارگیری دوباره را داراست لذا یک عدد از توصیه های مهم در به کار گیری از سینی نشاء ، تمیز کردن و شستشوی سینی نشاء به خواسته حفظ و عدم تکثیر بیماری ها و آفات می باشد .
پس از شستشوی سینی نشاء می بایست از محلولهای بهداشتی اختصاصی ضد عفونی کردن و همینطور بخار آب استعمال کرد .پس از شستشو و ضد عفونی سینی نشاء هم ، هوادهی به طور بدون نقص الزامی هست .
استفاده از پلاستیک یکبار مصرف در حفره های سینی نشاء ، علاوه بر سهولت خروج نشاء از حفره های سینی نشاء ، سبب ساز ارتفاع قدمت بیشتر سینی نشاء هم می گردد .
انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، مال و . . .از کارداران تعیین کننده در گزینش و خرید سینی نشاء می باشد .

یونولیت
خاصیت
بیولوژیکی و شیمیایی یونولیت یونولیت
بسته بندی ، یونولیت خواص
بیولوژیکی: به دلیل این‌که پلی استایرنیونولیت بسته بندی فاقد ارزش غذایی میباشد ، قارچ ها و باکتری ها به هیچ عنوان روی آن رشد نمی کنند . همچنین حشراتی از جمله مورچه ها و موریانه ها تمایلی به EPS ندارند . این ماده آلرژی زا نبوده و در ارتفاع سالیانی که از ساخت آن می گذرد سمی نبودن آن اثبات شده می‌باشد به طوری که در صنایع غذایی از آن به کار گیری می شد .
خواص
شیمیایی: پلی استایرن یونولیت بسته بندی در برابر محفظه های اسیدی و محلول های آبی رنگ ، محیط های قلیایی ومحیط های محلول های نمکی مقاوم می باشند ولی در برابر اسید های اکسید کننده قادر نظیر اسید نیتریک ، پرکلریک و . . . تخریب می شود .همینطور با کلر و برم واکنش می دهد .نور خورشید به مرور دوران ساختار سلولی پلی استایرن را تخریب می کند . به عامل ساختار ویژه ، EPS ، توسط حلال های کلردار، هیدروکربن های آروماتیک ، استرها و کتون ها به خیر حل می شود و به عامل عدم تاثیر در تماس با فلزات تولید خورندگی نمی نماید .


برچسب: یونولیت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۱۷:۲۰ توسط:عباسی موضوع: نظرات (0)